BLOG

Tokhalak nyomában a Professel - Szászpa Horgásztó

2024.05.06 21:55
Károly Attila

21 feletti tok-torpedó, gyönyörű albínó tok, 3 kilós dévérek, és tucatnyi ponty - a Profess csalikat teszteltük Szászpán!

Lassan egy hónapja egy országos szinten híres vízterületen, a Szászpa Horgásztavon vendégeskedhettünk, és egy egész napos közös pecát nyomtunk le Károly Attilával.

A tóról már korábbi írásainkban olvashattatok, és talán mindenki tudja, kiemelkedő tokhal állományáról, valamint az itt rejtőzködő 37 kg-os „Nagy Fehérről” igazán ismert.

A tógazdák rendkívül kedves és vendégszerető emberek, és tényleg szívügyükként kezelik a horgásztavat. Ennek köszönhetően a minket fogadó körülmények kifogástalanok voltak, bátran mondhatjuk, hogy Ők azok, akik tényleg mindent megtesznek annak érdekében, hogy vendégeik jól érezzék itt magukat!

Horgászhelynek a bejáró úttal szembeni 8-as állást kaptuk meg. A további beszámolót viszont profi horgásztársunk, Károly Attila írásával folytatnánk.

Irány Szászpa!

Március 27.-én nagyon korán keltünk, hogy nyitásra a Lajosmizsén legyünk a Szászpa Horgásztavon, kellett a korai ébredés, hiszen 270 km volt előttünk.

Az előző napokban nagyon szép idők voltak, igazából így is készültünk, viszont az időjárás kicsit megviccelt minket. Igaz évszaknak megfelelő időjárás volt, de a jó időhöz könnyű hozzászokni. Viszonylag hűvös volt és ezt a szél még kellemetlenebbé tette, de nagyon elszántak voltunk, tudtuk gyönyörű halak laknak a vízben. Ezen a jó tulajdonságokkal és gyönyörű uszonyosokkal rendelkező vizen töltött napunk egy kiváló lehetőség volt a hamarosan újrainduló Profess termékeinek letesztelésére.

Mivel kifejezett célhalaink az itteni különlegességek, a tokok voltak, ezért szinte minden esetben a halas ízek kapták a főszerepet.

Hárman voltunk 2-2 bottal, igazából mindhárman ugyan olyan felszereléssel készültünk. Egyik boton methodkosár, a kosárba 2mm Profess Japán rák mikropellet került, másikon inline ólom, pva hálóval.  A pva hálóba 2 kajával készültem az egyik Profess mikro method feeder 2mm pellet szúnyoglárva íz, a másik pedig halibut pellet.

Profess 2mm pelletek PVA hálóban

Peleteket Boosterrel tuningoltuk

Két távot horgásztunk meg, egyet közvetlen a part mellett, nagyjából 5-10 méteren belül. Ide etettünk alkalmanként 1-1 marák nagy méretű,18 vagy 22mm-es Profess Twister Halibut pelletet.

Az első kapásra nem kellett sokat várni, Omárnak a távoli methodos botján volt egy akasztott hala. Nem tűnk kicsinek, viszont a küzdelem során lefordulta horogról, így sajnos üresen érkezett partra a szerelék….
Nem sokkal később Zolinak megszólalt a jelzője, pont az előbb említettpartközeli, kicsivel előtte halibut pellettel etetett részen.

Maszatolós kapásra emelt rá, érezte a súlyt, de nagy ellenállást nem érzett, viszont part közelben elindult, és ott már mutatta az erejét, pár kitörés után már tudtuk, hogy tok, de amikor megmerítettük akkor jött az igazi csodálkozás…

Zoli és egy gyönyörű albínó tok

Jöttek a pontyok is

Ezután is Zoli percei következtek 8-10 kg-os pontyok mutatták, hogy Szászpán milyen szép és erős halak laknak. Ekkor mi ketten még csak vártuk a halakat.

Első ponty

Nagyon erős pontyok laknak Lajosmizsén

Talán a legkisebb ponty

Ezután a szél csendesedett, a pontyok se voltak túl aktívak, viszont a jelzők szinte folyamatosan szóltak, ennyi nagy dévérrel még soha nem találkoztam. 15 db kiló feletti dévér színesítette a horgászatunkat!

Kíváncsiságból egyet megmértünk, az közel 3kg-os volt.

Szebbnél szebb dévérek

Nem mondom, hogy nem élveztem, de ekkor még értelmes halat nem fogtam csak a keszeget.

Nagyon tetszett a peca, bár ekkor még én jó halat nem fogtam, de büszke voltam rá, hogy sokszor segíthettem a merítésben és a fotózásban. Bíztattak is a Srácok, hogy én egy halat fogok, de az igazán emlékezetes lett. (Őszintén megmondom nagyon bíztam benne)

Majd ismét feltámadt a szél és rögtön megszólalt először Zoli majd kicsit később Omár jelzője is. Dupla kapásnak szurkoltam, hogy legyen egy ilyen fotó is, ne maradjon le egy hal se.

Eredményes fárasztás, duplahalas fotó

Minden hal 10mm ananászos fluo pop-upra jött, bár a dévéreknek kicsit megfaragtuk.

Majd megéheztünk mi is, épp a jól megérdemelt magyaros pizzánkat ettük, amikor megtört a jég…

Három apró csippanás jelzett, hogy érdeklődő van a horog körül amit a part közelébe dobtam, viszont rögtön odaszaladtam a bothoz, hiszen feltettem mindent egy lapra, 20mm Profess halibut-tonhalas bojlit könnyítettem ki 15mm hasonló izű pop-uppal, ezután hatalmas erővel indult el egy tengeralattjáró…

A „big”-nek szánt csemege

Brutáis erővel húzott a hal, képtelen voltam megállítani, igazából azt csinált amit csak akart, volt hogy messzire kirohant, volt hogy megcélozta a partot. Pontosan nem tudom meddig tartott a „tánc” de minden másodpercét élveztem.

A fárasztás elején még a nap is sütött…

Majd beborult…

De végül sikerült bölcsőbe fektetni, majd egy gyors fotót készíteni életem első tokhaláról (kb 21kg)

Mérlegelővel együtt 23,60kg volt de igyekeztem inkább alásaccolni, így 21kg-ra saccoltuk.

Igazából teljesen mindegy milyen súlya volt, hatalmas erő volt benne, hatalmas élmény volt.

Nagyon gyorsan eltelt a nap, nagyon jól éreztük magunkat Lajosmizsén a Szászpa Horgásztavon. Iszonyú fáradtan indultunk haza, de megérte ennyit utazni, és nagy löketet adott csapatunknak az „újrakezdéshez”!

Köszönjük Szászpa, ha lehetőség lesz visszatérünk!